Založ si blog

Mrvance či kapustnica?

Mrvance či kapustnica?

V posledných dňoch som sa v našich médiách stretol s pojmom  ´´štedrovečerná kapustnica´´.Nie som žiadny historik,či odborník na Vianoce,ale pokiaľ viem,na Štedrý deň je predsa pôst.To znamená,že by sa nemalo jesť mäso ani mäsové výrobky.

Že by už vegetariáni fungovali tam vtedy v tých starých kresťanských časoch?

Moja mama túto vianočnú  kresťanskú tradíciu vždy dodržiavala.

Na ráno bola domáca vianočka,na obed makové lokše,no a pre chlapov,teda pre mňa,môjho brášku a nášho tatka,granadýrmarš.

Otca,ktorý už nemohol vydržať toto vianočné pôstne trápenie,som pár krát ´´vymákol´´,ako si v špajzi ukrajuje kus šunky,či domácej klobásky.Samozrejme,že zo solidarity,som si dal aj ja.

Na večeru sme mávali hubové mrvance no a potom sme sa nadlávili kapríkom.

Kde sa tu teda zobrala tá štedrovečerná kapustnica?

Tí,ktorí nie sú kresťania a nedodržiavajú pôstnu tradíciu,tým je to fuk.Natisnú sa udeným alebo šnicľami a nejaký pôst majú na háku.

No,ale čo tí ´´pôstnici´´?

V dobrej slovenskej kapustnici,nesmie predsa chýbať pekný kúsok udeného,zopár klobások a sušené hríbiky.

Nuž ale,súdruhovia,toto je predsa mäso!Tak potom,aký pôst?

A týmto teda padá pojem ´´štedrovečerná kapustnica´´!

No a zase,kapustnica bez udeného a bez klobás,nie je slovenská kapustnica!To je len prevarená voda s kyslou kapustou.

U nás sa varila kapustnica na Silvestra.A náš tatko,ten ju teda vedel ´´ukľofniť´´!

Ja po kapustnici ešte robím ´´zabíjačku´´.Kúsok pečeného rebierka,kúsok udeného,domácu klobásku,karamelovú kyslú kapustu a opečené zemiačiky.Mňam!

A u vás doma na Vianoce ako,postíte,či sa naperiete udeným?

Vianočnú úvahu napísal Dušan Kvičník,19.decembra 2015.

Ako to tam bude?

27.02.2018

Ako to tam bude? Nuž teda,vykrútilo,ako sa hovorí,už kadekoho.Či už to bola dáka slávna celebrita,alebo obyčajný slovenský krpčiar,akože ináč,s ´´holú ricú´´.No a koho to zatiaľ ešte nepostihlo,určite sa dočká.Na každého raz príde,ako sa zvykne vravieť.Páči sa mi také írečité slovänské,že ´´…na každú sviňu,sa už voda varí!´´ Druhá vec ale [...]

Na pumpe.

08.04.2017

Na pumpe. -Daj Bože… -Há? -Reku,daj Bože! -Aha…zo Sľuku,čo? -Čože? -Či zo Sľuku,alebo z Lúčnice? -Prečo? -No ten kroj,parádny… -Nie,nie,z Terchovej! -Á,z Terchovej,Jánošík,čo? -Tak,tak,Juraj,prosím pekne… -Aj pištoliek dvoje,ako v tej pesničke…a to aj strieľa? -Strieľa,akože! -No a čo by si rád,“Jánošík“? -Ja som,prosím [...]

Urob voľakomu dobre. ..

05.04.2017

Urob voľakomu dobre… Bolo,hádam desať hodín a ja som sa ťapkal z krčmy.Posedel som s kamarátmi,vydúchol som si tých mojich pár piviek a ta som sa pobrau. Kráčal som pomaly,dolu pustou nočnou ulicou.Nová,čerstvo vyasfaltovaná ulica,miestnej časti Hrabiny.Pár nových,rýchlo postavených,vyčačkaných barákov zbohatlíckych synkov miestnych zazobancov.Pred každým [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 76378x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Kategórie