Založ si blog

Červená žiara nad salašom.

Červená žiara nad salašom.

Spríjemním si Štedrý deň,
oblečiem si neoprén,
kedˇ je zima bez snehu,
urobím si kulehu.

Do oblakov vystrelím,
svetlicami zopár dier,
a kedˇ začne padať sneh,
zakričím,´´Som pionier!´´

Sú Vianoce – Práci česť!,
hviezdy svietia,plnia plán,
pionier sa raduje,
pod stromčekom Tatraplán.

Súdruženko Dedko Mráz,
leje vodku do klobás,
Snehulienka pozerá,
´´Dóbrovo vam véčera!´´

Betlehemci z Komsomolu,
nosia hviezdu z dom do domu,
vinšujú nám ´´Práci česť!´´
´´Dajte vypiť,dajte jesť!´´

Ďakujeme našej Strane,
za tie pekné sviatky,
s holou riťou stále napred,
ani kroku spiatky.

Hviezda,kosák,kladivo,
to sú naše znaky,
v mauzóleu vymenili,
Iľjičovi tráky.

Červená hviezda nad salašom,
králi už nesú dary,
všade len vily,bavoráky
a nikto pri oltári.

Ešte sa ani nenarodil,
už ukradli ho s kríža,
s bronzovým Kristom do zberu,
už zlodeji sa blížia.

Potichu leží v jasličkách,
nevidí na tento svet,
ale len čo sa otočíš,
už ani tých jaslí niet.

Kedysi na Vianoce,
spísal Dušan Kvičník.

Ako to tam bude?

27.02.2018

Ako to tam bude? Nuž teda,vykrútilo,ako sa hovorí,už kadekoho.Či už to bola dáka slávna celebrita,alebo obyčajný slovenský krpčiar,akože ináč,s ´´holú ricú´´.No a koho to zatiaľ ešte nepostihlo,určite sa dočká.Na každého raz príde,ako sa zvykne vravieť.Páči sa mi také írečité slovänské,že ´´…na každú sviňu,sa už voda varí!´´ Druhá vec ale [...]

Na pumpe.

08.04.2017

Na pumpe. -Daj Bože… -Há? -Reku,daj Bože! -Aha…zo Sľuku,čo? -Čože? -Či zo Sľuku,alebo z Lúčnice? -Prečo? -No ten kroj,parádny… -Nie,nie,z Terchovej! -Á,z Terchovej,Jánošík,čo? -Tak,tak,Juraj,prosím pekne… -Aj pištoliek dvoje,ako v tej pesničke…a to aj strieľa? -Strieľa,akože! -No a čo by si rád,“Jánošík“? -Ja som,prosím [...]

Urob voľakomu dobre. ..

05.04.2017

Urob voľakomu dobre… Bolo,hádam desať hodín a ja som sa ťapkal z krčmy.Posedel som s kamarátmi,vydúchol som si tých mojich pár piviek a ta som sa pobrau. Kráčal som pomaly,dolu pustou nočnou ulicou.Nová,čerstvo vyasfaltovaná ulica,miestnej časti Hrabiny.Pár nových,rýchlo postavených,vyčačkaných barákov zbohatlíckych synkov miestnych zazobancov.Pred každým [...]

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 76414x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Kategórie