Založ si blog

Ako to tam bude?

 

Ako to tam bude?

Nuž teda,vykrútilo,ako sa hovorí,už kadekoho.Či už to bola dáka slávna celebrita,alebo obyčajný slovenský krpčiar,akože ináč,s ´´holú ricú´´.No a koho to zatiaľ ešte nepostihlo,určite sa dočká.Na každého raz príde,ako sa zvykne vravieť.Páči sa mi také írečité slovänské,že ´´…na každú sviňu,sa už voda varí!´´
Druhá vec ale je,ako sa odtiaľto poberieme.Väčšina z nás sem prišla s holou riťou,ako som už bol spomenul,no a väčšina sa odtiaľto s holou riťou aj poberie.Samozrejme,že ako vždy,musia byť výnimky.Takí,čo si tu,a poctivou robotou asi ťažko,nahonobili majatky,tí holú riť pri odchode určite ukazovať nebudú.Keďže si nazbíjané so sebou zobrať nemôžu,no tak nech ostatných aspoň rozdrapí od závisti.Tresknúť za sebou dvermi,ako sa patrí.Neveriaci sme vytriešťali oči na okázalé mafiánske pohreby v starých amerických gangsterkách.A vidíte,dočkali sme sa aj u nás.Hja,Amerika,zem veliká!Nuž,kto na to má,ten má Ameriku aj na krpčiarskom Slovensku….
No a ako je to vlastne tam,tam ´´Hore´´?
Dobre,tak tu nám padla,fajront a papírový boty.´´Šéf´´ už vopred rozdelil,kto kam patrí.Spravodliví medzi anjelov a tí ostatní šup do kotolne.Ktorí prikladať a ktorí si v kotlíku reumu prehrievať.
Lenže…
Nedávno zomrel,kdesi v Japonsku,akýsi,vyše storočný,ujec. Tenký,šedivý,plešivý,pokrčený,s jedným,zažltnutým zubom.V televíznych krimi novinách ukazovali akéhosi dílera. Drogového,samozrejme.Chrbát mal ako varechu na halušky.A veru,poznal som aj zopár takých,čo sa pobrali rovno z krčmy.Nakotení ako rusi,švaclo ich pod stôl a fertik.Ani zaplatiť nestihli.
Alebo!Prihodilo sa to už starým,aj mladým.A v posteli.No,ako by som to slušne,stvrdli s tvrdým.Horko ťažko im dekeľ na truhlu pricapili.No a to na ten druhý svet prídu potom v akom stave?V takom,ako odtiaľto odišli?
A to tam budú takto chodiť?
Storočný roztrasený japonec z invalidného vozíka ani nezlezie,mafián s perforovanýmým chrbtom bude každému vysvetľovať,ako k tým prieduchom prišiel,no a tí čo sem prišli ožratí,sa tu budú motať po nebi natrúbení,alebo už budú vysmädnutí skapínať a zháňať pivo,ako býva zvykom po opici?A ešte tí, s tým,akože,tvrdým…Bože môj,fuj!A v nebi!
Nuž,za takéto nebo,ďakujem pekne!
A ako to,tam hore,teda funguje?S pribúdajúcimi rôčkami ma to zaujíma čoraz viac.A určite nielen mňa.
Popíjať som prestal už dávnejšie.Páni doktori pohrozili.Poslednú cigaretľu som zahasil,ani nepamätám.Ženu,deti a drobné vnúčence nemlátim a so susedmi som za dobre,pokiaľ možno.Do kostola síce nechodím,ale ako malý chlapec,som párkrát na omši miništroval.Možno mi to zarátajú k dobru.A keď si kladivom švacnem po prste,tak si veru na Pána Boha spomeniem.A veru pekne nahlas.Aby aj v nebi počuli!
Nejaký ten kábel som v robote potiahol,pravda,nuž ale čože je to proti nebankovým majstrom,há?Ja si myslím,že by som mohol postúpiť.
A ako sa teda pobrať?Len tak po domácky,v starých teplákoch s vypučenými kolenami,vo vyšmatľaných starých papučiach,alebo vyštafírovaný,ako vravela naša mamka,v ancúgu s kravatľou a v nových topánkach, ktoré budú určite tlačiť ako šľak.Vot vapros!
A čo tam,ako sa vraví,´´Dolu´´?
Ten kradol,ten klepol otca mater sekerkou,ten bol vo vláde a tam kradov,tam ten rozpúšťal ľudí v kyseline,hen ten tuneloval,no a tento si dovolil,no povedzte,kritizovať hlavného šéfa!
A už sa varia a už im na ohník prikladajú.
Lenže…

Kto bude kúriť a kto si bude riť pripekať?Ten,kto bol hore na svete jeden z tých najhorších,za čo sa sem dolu,samozrejme,aj dostal,no tak tomu by ste to tu mali,vážení súdruhovia moji rohatí, aj zohľadniť!
Zásluhy sú zásluhy!Elita do správnej,či dozornej rady,no a menší grázlíci,šup za vrátnika ku bráne,alebo prikladať pod kotlíky.
Alebo nie?A prečo?Každý má zásluhy!Ako to teda funguje?
Nuž tak,to sa už musíme nechať prekvapiť.
Pane Bože,čo nás to čaká,ako povedala tá v Pachovi…
…a ktovie,či za tento článok,nedostanem po papuli hneď pri bráne!
Dušan Kvičník Kolštrom
Sučany 27.februára 2018.

Na pumpe.

08.04.2017

Na pumpe. -Daj Bože… -Há? -Reku,daj Bože! -Aha…zo Sľuku,čo? -Čože? -Či zo Sľuku,alebo z Lúčnice? -Prečo? -No ten kroj,parádny… -Nie,nie,z Terchovej! -Á,z Terchovej,Jánošík,čo? -Tak,tak,Juraj,prosím pekne… -Aj pištoliek dvoje,ako v tej pesničke…a to aj strieľa? -Strieľa,akože! -No a čo by si rád,“Jánošík“? -Ja som,prosím [...]

Urob voľakomu dobre. ..

05.04.2017

Urob voľakomu dobre… Bolo,hádam desať hodín a ja som sa ťapkal z krčmy.Posedel som s kamarátmi,vydúchol som si tých mojich pár piviek a ta som sa pobrau. Kráčal som pomaly,dolu pustou nočnou ulicou.Nová,čerstvo vyasfaltovaná ulica,miestnej časti Hrabiny.Pár nových,rýchlo postavených,vyčačkaných barákov zbohatlíckych synkov miestnych zazobancov.Pred každým [...]

Anjeli.

02.04.2017

Anjeli. Bola jeseň.Opadané farebné lístie vietor preháňal po uliciach mesta. V parku,vedľa krčmy,bolo lístie už pozhrabované na hromadách,kde čakalo,až ho niekto naloží a odvezie.Na takejto hromade lístia pod stromom,som si všimol akéhosi spiaceho bezdomovca.Sedel v kope nahrabaných listov opretý o strom a v hrsti držal kartónovú krabicu s dunihlavou.Zo zarastených úst [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 76373x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Kategórie